[기숙사Dormitory] 2022 동계방학 생활원(기숙사) 대학원생 입사 신청 안내
- 글번호
- 345223
- 작성일
- 2022-11-04
- 수정일
- 2022-11-04
- 작성자
- 기계공학과
- 조회수
- 1923
○ 입사 대상 : 2022학년도 대학원 재학생 및 대학원 수료생
*1학기 24주 신청자는 별도신청하지 않아도 됨.
○ 신청 기한 : 2022.11.15.(화)
○ 신청 방법 : 입사희망자 명단 양식(붙임1) 작성 후 poorr22@inu.ac.kr 메일제출(제목: [2022-동계 기숙사] 학번 이름) 또는 학과 방문 신청
○ 입사일 : 2022.12.21.(수)
○ 입사기간 : 3주 / 2022.12.21.(수) ~ 2023. 1.11.(수)
8주 / 2022.12.21.(수) ~ 2023. 2.15.(수)
○ 기숙사 사용료
입사 주 |
기숙사 |
호실 |
기간 |
기숙사 사용료 |
비고 |
3주 |
제1기숙사 |
2인실 |
2022.12.21.(수) ~ 2023. 1.11.(수) |
142,500원 |
|
4인실 |
86,250원 |
|
|||
8주 |
제1기숙사 |
2인실 |
2022.12.21.(수) ~ 2023. 2.15.(수) |
380,000원 |
|
4인실 |
230,000원 |
|
- 납부기간 : 2022.11.28.(월) 10:00 ~ 2022.12. 1.(목) 16:00
- 납부방법 : 개인별 가상계좌 납부
※ 가상계좌 확인 : 포털사이트 - 통합정보 – 부속행정 – 생활원 – 합격조회 - 생활원비고지서출력
※ 고지된 계좌로 계좌이체 또는 무통장 입금 가능
※ 기간 안에 납부를 하지 않는 학생은 입사포기로 간주함
※ 납부와 관련한 개별 안내 문자는 발송하지 않음
※ 입사 시 납부 확인 증빙서 제출
○ 주의 및 기타사항
- 호실 배정은 입사기간이 동일한 학생끼리 배정 예정(호실배정은 생활원 사정에 의해 변경될 수 있음)
- 기숙사 호실 및 침대번호 배정은 변경될 수 있음
- 기존 입사자와 상관없이 호실을 재배정함
- 희망룸메이트는 룸메이트 간 입사기간이 같아야 함
- 신청구분(대학원생-학부생, 교환학생-학부생 등)이 다를 경우 룸메이트 적용이 되지 않음
- 합격자 제출서류 등은 합격자 발표 공고에 재 안내될 예정(생활원)
- 신청기간 이후 추가 신청 또는 중도 입사, 기간 연장 및 변경 불가
- 중도퇴사 하는 경우 잔여기간(주 단위)에서 2주 사용료를 추가 공제 후 환불됨
* 3주 입사자 중도 퇴사 시 : 환불금액 없음
- 선발인원보다 신청인원이 많을 경우 대학원위원회에서 정한 선발 기준에 의거 거리, 차수, 성적 등을 고려 하여 결정
☎ 기타 문의사항은 생활원 통합행정실 032)835-9774 또는 생활원 홈페이지(http://dorm.inu.ac.kr) 질문과답변 게시판을 이용하여 주시기 바랍니다.
1. Object of entering : university students, postgraduate student, ABD(completed all the course but dissertation)
2. Schedule
Division |
Detail Schedule |
Apply period & method |
~2022.11.15.(The) E-mail to poorr22@inu.ac.kr with attcahed exel file or visit the office of dep. of mechanical eng. |
Payment period |
2022.11.28.(Mon) 10:00 ~ 2022.12. 1.(Thu) 16:00 |
Notice for Room assignment |
2022.12.16.(Fri) 10:00 |
Check-in Date |
2022.12.21.(Tue) 15:00 |
※ If you want s roommate when you apply for a dormitory, please tell the department.
People with the same length of residence will be assigned to the same room.
Your assigned room may be changed due to internal circumstances.
3. Dormitory Fee
1) Date : 2022.11.28.(Mon) 10:00 ~ 2022.12. 1.(Thu) 16:00
2) How to payment : Deposit into the guided virtual account#
① Check your virtual account number at the INU portal site(http://portal.inu.ac.kr/)
② Pay the boarding fees in Shinhan bank at campus or on internet-banking.
③ Regarded as an abandonment of registering for housing unless you pay boarding fee in time.
3) Dormitory Fee
Residency period |
Dormitory |
room |
Period |
Fee(won) |
3weeks |
first dormitory |
double room |
2022.12.21.(Wed) ~ 2023. 1.11.(Wed) |
KRW 142,500 |
a room for four |
KRW 86,250 |
|||
8weeks |
double room |
2022.12.21.(Wed) ~ 2023. 2.15.(Wed) |
KRW 380,000 |
|
a room for four |
KRW 230,000 |
4. Check-in documents
❍ Existing Residents
- Resident Consent Form
- COVID-19 Self-Questionnaire
- Identification (passport)
❍ New appicants
- Resident Consent Form
- COVID-19 Self-Questionnaire
- Identification (passport)
- Medical report(health certificate/hospital report)
· Examination item : TB test
· Criteria : Only medical certificate for 2 months prior to the date of Check-in is valid
※ Medical examination day criteria for Regular admission :
Examination records recognized after 2022. 10. 21
- Rapid antigen test results
· Inspection date : Within 2 days of check-in
ex) check-in by 2022. 12. 21(Wed)
→ Only valid is inspection by 2022. 12. 19 or 2022. 12. 20
· Replaceable documents
1) Within 180 days after 14 days of 2th vaccination, or completion of 3th
vaccination : Vaccination certificates can be replaced
2) Within 6 months of COVID-19 confirmation
: COVID-19 positive diagnosis notice or Notification of release of self-isolation
5. Notice for check-In
❍ Check Assigned Room : 2022. 12. 16(Fri) 10:00 (INU portal site)
It is impossible to change the assigned room.
❍ Check-in date : 2022. 12. 21(Wed) 15:00 ~
※ If check-in is not possible after 12. 26(Mon), a reason for delay (download
on the homepage of dormitory) must be completed and sent to the
dormitory e-mail (dorm@inu.ac.kr)
6. Notes
❍ No additional application will be accepted after the application period.
❍ It is not possible to extend or change the length of residence.
Please check the exact period when you apply.
❍ If you check out in the middle, you will be refunded the dormitory fee after
deducting the two-week usage fee from the remaining period
❍ Current residents will be given a new card key for a newly assigned from
15:00 after completing the check-out procedure
❍ Even in the seasonal semester, dormitory rules (punishment points) shall be
observed, and all penalties incurred during vacation will be reflected in the
selection for next year.